Nos dernières actualités

ECR : délai pour les demandes d'aménagement fixé au 10 décembre 2023

Publié le 20 novembre 2023

Quelles procédures administratives pour les ECR ? Lire la suite

IEL-Suisse (BzH) invite les associations cantonales IEL 

Publié le 09 septembre 2023

Rencontre les comités cantonaux IEL à Berne. Lire la suite

Fête des promotions intercantonales romandes : 1 Juillet 2023 RESERVEZ !

Publié le 10 mai 2023

Promotions intercantonales deuxième édition. Réservez le 1 Juillet 2023 ! Evénement ouvert à tous. Lire la suite

On en parle : Ecole en famille

Publié le 04 décembre 2022

Tout ce qui fait le quotidien d'une famille IEF : témoignage et vie pratique Lire la suite

ECR : délai pour les demandes d'aménagement 18 décembre 2022

Publié le 23 novembre 2022

Aménagements ou exemptions des ECR : dernier délais d'envoi au 18 décembre 2022. Lire la suite

GWS: The Complete Collection / Growing Without Schooling, Volume 1

Description

After years of working to change schools from within — testifying before Congress and addressing audiences around the world about how to make schools better places for children — John Holt founded Growing Without Schooling magazine in 1977 to support self-directed education and learning outside of school. Each issue is a lively exchange among readers and Holt, packed with useful advice, resource recommendations, and all sorts of legal, pedagogical, and parenting ideas from people who pioneered what we now call homeschooling. 

John Holt (1983 – 1985) is the author of How Children Learn and How Children Fail, which together have sold over a million and a half copies, and eight other books about children and learning. His work has been translated into more than 40 languages. Once a leading figure in school reform, John Holt became increasingly interested in how children learn outside of school. The magazine he founded, Growing Without Schooling (GWS), reflects his philosophy, which he called unschooling. GWS was published from 1977 to 2001 and is the first magazine devoted to homeschooling and self-directed education.

Nombre de pages
624
Editeur
HoltGWS LLC
Langue
Engish
ISBN
978-0985400248